Najmanje subvencija, iz Fonda za poljoprivredu, isplaćeno za stočarsku proizvodnju. U planu dodatne mere za razvoj stočarstva

24. jul 2024. 10:02 Lokalna samouprava Pirot Plus Online

Ove godine za Fond za razvoj poljoprivrede iz Budžeta grada Pirota izdvojeno je pedeset šest miliona dinara, a od tog iznosa za direktne subvencije poljoprivrednim gazdinstvima namenjeno je pedeset četiri i po. Prema rečima Vidojka Panajotovića, pomoćnika gradonačelnika za poljoprivredu, realizacija budžeta Fonda je veoma dobra, kao i prethodnih godina je gotovo stopostotna.

Od ove godine novina je ta što je formirana Komisija koju čine stručna lica iz oblasti poljoprivrede, koja utvrđuje ispunjenost uslova konkursa.

Ipak, zabrinjava što je ove godine najmanje subvencija isplaćeno za stočarstvo. Subvencije u voćarstvo prednjače, kaže Panajotović.

Na osnovu analiza iz Fonda najviše novca ide za voćarstvo, pčelarstvo i druge oblasti poljoprivrede, a smanjuje se stočni fond. Zbog toga se planiraju dodatne mere kako bi se stanje na terenu popravilo. Promene su neophodne, ali isključivo u saradnji sa Ministarstvom. Pirot je poznat kao stočarski kraj, ali činjenica je da je ovaca i krava sve manje. Kuriozitet je da se najviše ovaca čuva u prigradskom selu Krupac.

Registrovano poljoprivredno gazdinstvo u tekućoj godini ima pravo na ukupan iznos subvencija od maksimalno 700.000 dinara za investicije, premije osiguranja do 200.000 dinara. Veštačko osemenjavanje nema ograničenja.

Gazdinstvo može za subvencije da konkuriše jednom mesečno i to od 01. do 05. u mesecu više puta dok traje konkurs ili dok ne ispuni maksimum od 700.000 dinara.

Konkurs će trajati do utroška sredstava predviđenih u gradskom Budžetu za ove namene, a najkasnije do 05. novembra 2024. godine osim za veštačko osemenjavanje, za koje konkurs traje od 01. do 10. novembra 2024.

Zahtevi sa potrebnom dokumentacijom dostavljaju se preko šaltera broj 1 (pisarnica) u Uslužnom centru i rešavaće se po redosledu podnošenja a u skladu sa ZUP-om. Odluku o dodeli subvencije donosi Komisija.