Rekonstrukcija pruge Niš - Dimitrovgrad: Radovi stigli pred "kapiju" dimitrovgradske opštine! Dozvole za Staničenje - Dolac još uvek nema!

25. septembar 2025. 13:40 Gradska hronika Pirot Plus Online

Godine 1887, posle srpsko-bugarskog rata, završetkom bugarske deonice povezana je srpsko-bugarska železnička mreža na granici kod Caribroda. Knez Milan Obrenović naredio je da se kod sela, kasnije Obrenovac, sagradi poslednja srpska železnička stanica. Stanica se zvala "Srećkovo" po Srećkovcu, najvećem selu u tom delu pirotskog kraja...

Upravo tu, kraj te nekadašnje stanice Srećkovo, trenutno su u toku radovi na rekonstrukciji pruge Niš - Dimitrovgrad.

Postavljaju se i reflektori za rad noću.

Da podsetimo, radovi su nastavljeni 17. jula posle skoro godinu dana prekida.

Posle više od 300 dana zastoja, danas su nastavljeni radovi na rekonstrukciji pruge Niš - Dimitrovgrad. Počela je treća faza!

Da izračunamo: Trenutno su na 29 kilometru. Radi se takozvani donji stroj (iskop zemlje do 2 metra u dubinu, menjaju tu zemlju rizlom). Potom se radi gornji stroj (novi pragovi i šine).

Postavljaju se nove šine koje su uvezene iz Italije. Dinamika je da se radi po 400m za 36 sati.

Procena je da novembra stižu do Dimitrovgrada. Matematika kaže: za dve godine rada urađeno je 90 posto pruge od Staničenja do Dimitrovgrada.

Ostaje da se uradi stanice Sukovo i Pirot, deonica od prelaza za Izvor do stanice Pirot, zatim putni prelazi Božurato, Sukovo.

Treba zameniti stare pragove i šine i na mostovima.

Za nastavak radova od Staničenja ka Dolcu još uvek nema zvanične dozvole. Obzirom na dosadašnje iskustvo, pretpostavlja se da će stići tek na proleće. Za to vreme, trebalo bi da se završe stanice Pirot i Sukovo.