Posle više od 300 dana zastoja, danas su nastavljeni radovi na rekonstrukciji pruge Niš - Dimitrovgrad. Počela je treća faza!
Danas (četvrtak 17. jul 2025. godine) su nastavljeni radovi na rekonstrukciji pruge Niš - Dimitrovgrad. Radovi su počeli u 7 sati ujutru kod mesta Sukovo.
Danas sam ponovo bio na stanici Belo Polje, tamo gde sam u poslednje vreme često dolazio.
Da podsetim, poslednji put kada su radovi bili u toku: kraj januara ove godine.
Pre nego vam pokažem raport sa početka radova, da vas podsetim na predviđenu dinamiku. Inače, da se prisetite, rekonstrukcija pruge počela je 11. novembra 2023. godine.
__________________________________________
PRVA GODINA - Radovi na pruzi od Staničenja do Dimitrovgrada i nastavak prema Sićevu.
Radovi se izvode ponedeljkom, utorkom, četvrtkom i petkom. Vozovi idu sredom, subotom i nedeljom. Nove šine iz Italije već se ostavljaju između Staničenja i Pirota (stigle su do Sopota). Kada postavljaju nova polja, njih nameštaju privremenim šinama dužine 25 metara. Kada se oformi pruga tim šinama, posle se stavljaju nove šine, menjaju kratke dugačkim šinama za brzine do 120 km/h. Deonica od Staničenja do Proseka se radi kada sve ekipe Trejsa stignu do Dimitrovgrada. Završetak građevinskih radova na trupu pruge i na samoj pruzi od Dimitrovgrada do Dolca se očekuje u ovo vreme sledeće godine.
__________________________________________
DRUGA GODINA - Sićevačka klisura i početak obilaznice oko Niša.
U ovo vreme sledeće godine, kada stignu do Dolca, krenuće neprekidni "zatvor" od 100 dana zbog složenosti poslova u Sićevackoj klisuri. U vreme tog "zatvora" će raditi i Đeram, odnosno prugu od stanice Pirot do bivšeg gradskog kupališta. I tu su složeniji radovi, jer kod putnog prelaza i podvožnjaka u Đeramu postavljaju most kako bi sve saobraćajnice prošle ispod pruge s dovoljnim gabaritom za sva drumska vozila, tako da neće biti putnog prelaza, već samo podvožnjaka. Dakle, sve putne prelaze preskaču i prugu na njima rade kad zatvaraju zbog Sićevačke klisure na 100 dana. Tada će raditi prugu i na mostovima i u tunelima. Pruga od ulaznog signala s jedne strane stanice i ulaznog signala s druge stanice spada u rekonstrukciju stanica i to će se raditi tek kada budu gotove sve deonice između stanica. Kada se bude radila Stanica Pirot, radiće se i pothodnik za pešake od Stolara ka Nikole Pašića. U Pirotu šest koloseka, s tim što se stavljaju duži koloseci nego što su sada i produžavaće se ka naselju Radin Do. Staničenje i Sukovo ostaju sa po 3 koloseka.
__________________________________________
TREĆA GODINA - radovi na elektrifikaciji cele pruge i signalizaciji.
Kada se radi signalizacija pruge, kreće i osiguranje svih putnih prelaza novim elektronskim uređajima. Knjaževačka, Kapetana Karanovića, Mite Gage, ka Krupcu, Božuratu itd.
__________________________________________
Kada sam jutros krenuo, "izvukao" sam informaciju o tome šta je do sada urađeno. A vi uporedite sa onim što je planirano (tekst iznad).
Deonica: Staničenje - Pirot 9km (urađen novi trup pruge, nova kolosečna rešetka - pragovi, šine, tucanik, pričvrsni materijal) i urađeni odvodni kanali. Na toj deonici preskočen je putni prelaz kod ATP-a u dužini od 100m (to će raditi naknadno).
Deonica: Pirot - Sukovo 10km (urađen novi trup pruge, nova kolosečna rešetka - pragovi, šine, tucanik, pričvrsni materijal) i urađeni odvodni kanali. Na toj deonici preskočen je putni prelaz kod kasarne - Božurat u dužini od 100m i deonica od automatskog putnog prelaza za Izvor do starog Tigra (to će raditi naknadno).
Prethodni radovi krenuli 11.11.2023.g i stalo se septembra meseca 2024.g. Od tada do danas se rade sitni radovi oko odvodnih kanala i sređivanja nove pruge.
Dakle, ovo je tek treća faza.
To se odnosi na rekonstrukciju pruge Sukovo - Dimitrovgrad i stanice Sukovo i Pirot.




Sve je spremno. Na prostoru gde su mašine i kamioni pripreme su u toku.






Krenulo je. Čekalo se više od 300 dana. Da ponovim, razlozi za zastoj ostali su nedorečeni. Navodno, kasnili su geodeti i katastri. Ima i drugačijih objašnjenja. Da li će se plaćati "penali", e to ćemo tek videti.
Kako bilo, mašine su uključene. Trejs i Han put su na terenu!
-
22. okt 2025. 19:33 Šleper novopazarskih registracionih oznaka jutros se, oko 8 časova i 30 minuta, prevrnuo na mostu kod izlaza iz tunela Sarlah.Prema informaciji iz Policijske uprave, vozač u krivini na mostu ... -
22. okt 2025. 18:29 Kamion koji se jutros prevrnuo na Alternativnom putu podignut je oko 17.30h.Naš sugrađanin nam je oko 17 sati poslao nekoliko fotografija koje je zabeležio sa Sarlaha i napisao da kamion jo&... -
22. okt 2025. 13:15 Zbog najava da će biti ukinut uvoz ruskog gasa u Evropsku uniju, što bi, prema procenama stručnjaka, moglo da izazove probleme i u našoj zemlji, pitali smo direktora Javnog komunalnog ... -
22. okt 2025. 10:43 Jutros u 8 sati i 35 minuta, na mostu na Alternativnom putu, na izlazu iz tunela Sarlah, prevrnuo se šleper novopazarskih registracija.Saobraćaj je u prekidu. Vozila ka Nišu upućuju se ...
 (1)_page-0001.jpg)






