Pravna pomoć Saveta Evrope i EU lokalnim samoupravama u Srbiji tokom vanrednog stanja
Podrška zaposlenima u opštinskim i gradskim upravama u Srbiji koji prvi put rade od kuće
Kroz program „Upravljanje ljudskim resursima u lokalnoj samoupravi – faza 2“, koji zajednički finansiraju Evropske unija i Savet Evrope, a sprovodi Savet Evrope u saradnji sa projektnim partnerima Ministarstvom državne uprave i lokalne samouprave (MDULS) i Stalnom konferencijom gradova i opština (SKGO), pružena je stručno-tehnička podrška opštinama i gradovima širom Srbije, tokom vanrednog stanja.
Gradovi i opštine u Srbiji su suočene sa različitim izazovima u nastojanju da organizuju posao u okolnostima izazvanim pandemijom virusa COVID-19, te su zatražile podršku SKGO, partnera na programu „Upravljanje ljudskim resursima u lokalnoj samoupravi – faza 2“, kako bi lakše prevazišle novonastalu situaciju. Jedan od izazova za gradove i opštine u Srbiji odnosio se na paralelnu organizaciju efikasnog rada od kuće za deo zaposlenih i istovremeno, omogućavanje funkcionisanja osnovnih usluga za građane.
SKGO je u okviru programa „Upravljanje ljudskim resursima u lokalnoj samoupravi – faza 2“ opštinama i gradovima obezbedio stručnu pomoć u tumačenju preporuka i odluka državnih organa tokom vanrednog stanja, definisanju statusa lica koja su u izolaciji ili u samoizolaciji i obezbeđivanju zaštite zaposlenih koji su u direktnom kontaktu sa građanima.
Na osnovu pristiglih pitanja i zahteva, stručna služba SKGO je, između ostalog, izradila i dva modela pravnih akata – model rešenja o radu od kuće i model nedeljnog plana rada uprave u toku vanrednog stanja. Oba akta, do tada nepostojeća u internim aktima lokalnih samouprava, pomogla su da sistem lokalne samouprave u Srbiji, koji broji skoro 23 000 zaposlenih, nastavi da uspešno funkcioniše u uslovima vanrednog stanja i pandemijske krize.
Takođe u okviru Programa, programski tim Saveta Evrope je realizovao on line istraživanje, na osnovu prethodno pripremljene ankete koja je prosleđena svim gradovima i opštinama širom Srbije. Cilj istraživanja bio je da se utvrde izazovi sa kojima su se gradovi i opštine suočavali tokom krizne situacije. Trenutno projektni tim obrađuje odgovore pristigle od preko 100 gradova i opština.
U narednim nedeljama, po okončanju vanrednog stanja i normalizaciji javnog i privrednog života, aktivnosti u okviru programa će se nastaviti u skladu sa dinamikom i tempom koju nalaže novonastala situacija i normalizacija okolnosti“.
O programu „Upravljanje ljudskim resursima u lokalnoj samoupravi – faza 2“: Program „Upravljanje ljudskim resursima u lokalnoj samoupravi – faza 2“, vredan četiri miliona evra, usmeren je na razvoj upravljanja ljudskim resursima i stručno usavršavanje zaposlenih u lokalnim samoupravama u Srbiji. Program zajednički finansiraju Evropska unija i Savet Evrope, a sprovodi ga Savet Evrope u saradnji sa Ministarstvom državne uprave i lokalne samouprave (MDULS) i Stalnom konferencijom gradova i opština (SKGO). Druga faza programa realizuje se od 2018. do 2021.godine.
O programu ukratko možete pročitati OVDE
*Info: Suzana Miličić
Kontakta PR&Media Consulting
-
Usvojen budžet grada Pirota za 2025. godinu! U odnosu na inicijalni ovogodišnji, budžet veći za 9,2%
10. dec 2024. 13:44 Danas je održana sednica Skupštine grada Pirota. Najvažnija odluka na dnevnom redu bila je Odluka o budžetu grada Pirota za 2025. godinu i Kadrovskog plana Gradske uprave, Službe za internu ... -
09. dec 2024. 13:05 Danas je održana sednica Gradskog veća. Najznačajnija tema o kojoj su većnici razmatrali bila je utvrđivanje predloga Odluke o budžetu grada Pirota za 2025. godinu i Kadrovskog plana Gradske uprave, ... -
06. dec 2024. 12:52 Prilikom obilaska radova na izgradnji kanalizacione mreže u selu Berilovac, gradonačelnik Vladan Vasić najavio je da će sledeće godine ulica Ruđera Boškovića biti potpuno rekonstruisana.Vasić ... -
05. dec 2024. 12:30 Donošenje Odluke o Budžetu grada Pirota za 2025. godinu predviđeno je dnevnim redom sednice Skupštine koja je zakazana za utorak, 10. decembar. U okviru ove odluke je i donošenje ...