Pirotska peglana kobasica najbolji proizvod među svetskim brendovima

23. februar 2021. 12:30 Društvo Pirot Plus Online

U Manisi u Turskoj 22. februara od 9 do 17 časova održana je "zoom prezentacija" potencijalnih proizvoda koji se mogu plasirati na tržište Republike Turske. Prezentovano je ukupno 11 proizvoda koji su prošli hemijsku analizu i analizu sastava.

Prezentacija Ninoslava Stojadinovića iz Pirota, proizvođača pirotske peglane kobasice, trajala je 67 minuta od kojih je 20 minuta bilo ranije snimljenog materijala o kobasici i izjave kompetetnih ljudi iz ove oblasti, 15 minuta je bila prezentacija Pirota i 32 minuta razgovor sa članovima komisije koji su pre svega bili zainteresovani za samu recepturu i proces proizvodnje. Posle svake prezentacije održavano je tajno glasanje i svi članovi žirija su svoje glasove upisivali i stavljali u koverat koji je ostajao zapečaćen do 19 časova, kada je bodovanje javno istaknuto.

Prema glasovima žirija prvo mesto osvojila je pirotska peglana kobasica.

Rang lista izgleda ovako:

1.mesto Pirotska peglana kobasica “Stojadinović” iz Srbije, 68,00 od 70 poena,

1.mesto Sušeno meso od losa iz Norveške, 68,00 od 70 poena,

2.mesto Dimljeni losos iz Irske, 62,30 od 70 poena i

3.mesto Kobasica od govedine i zečetine sa Kipra, 58,38 od 70 poena.

Tim povodom danas smo razgovarali sa Ninoslavom Stojadinovićem o utiscima sa prezentacije. Kako je rekao u izjavi za portal Plus onlajn, iako su svesni kvaliteta proizvoda pobeda ih je iznenadila. Pored predstavljanja pirotske peglane kobasice, učesnicima je održana i prezentacija Pirota. Prema rečima Stojadinovića učesnici su bili oduševljeni Pirotom i lepotama našeg kraja.

Kada su u pitanju planovi za ubuduće Stojadinović ističe da su razgovarali sa organizatorima o njihovim kapacitetima i narudžbinama, ali naši proizvođači ne mogu da odgovore adekvatno potrebama tržišta jer nemaju dovoljne količine sirovina, samim tim i proizvoda.

U pripremi prezentacije Pirota i pirotske peglane kobasice učestvovali su Turistička organizacija Pirot i Udruženje proizvođača pirotske peglane kobasice.  

Prezentacije proizvođača pratilo je oko 50 predstavnika raznih sajmova, manifestacija i organizacija raznih takmičenja.

Stojadinović naglašava da su već dobili poziv za prezentovanje Pirotske peglane kobasice “Stojadinović” od strane “FMI” asocijacije koja organizuje slično takmičenje u Sakramentu u Americi i od gospodina Jae-Ki iz Seula u Južnoj Koreji, a organizatori Sajma hrane u Mersini su zatražili odobrenje da prikažu prezentaciju iz Pirotua u celosti na svojoj manifestaciji.

Inače, pored Pirotske peglane kobasice prezentovani su i sledeći gastronomski brendovi:  

Sušena ovčetina iz BIH, 55,50 od 70 poena od stručnog žirija

Magareća kobasica iz Grčke, 45,00 od 70 

Sušeno magareće meso iz Grčke, 43,22 od 70

Sušena ovčetina iz Dalmacije iz Hrvatske.32,00 od 70 

Seftalja kobasica od jagnjetine sa Kipra, 31,50 od 70

Sušena govedina iz BIH, 25,30 od 70 

Jagnjeća kobasica sa vinom iz Francuske, 25,00 od 70

Sušena kobasica od govedine i ovčetine iz Kirgistana, 1 od 70

Teleća kobasica sa sirom iz Ratingena iz Nemačke, 1 od 70

Cervala zečija kobasica iz Švajcarske 1 od 70

Kobasica od mesa irvasa iz Finske 1 od 70

*Naslovna fotogradija: privatna arhiva "Stojadinović"