Otvoren kontakt centar za pritužbe na rad banaka u vezi sa isplatom penzija

27. mart 2020. 09:32 Korona virus Pirot Plus Online

Iz Štaba za vanredne situacije Pirot obaveštavaju da su se Kol centru juče najviše javljali penzioneri zbog objašnjenja o načinu isplate penzija. Bilo je i pritužbi penzionera na rad nekih banaka. Uglavnom se pritužbe odnose na neprihvatanje obrasca kojim se određeno lice ovlašćuje za podizanje penzija. Obrazac je objavila Narodna banka tako da je nejasno zbog čega ga neke banke ne prihvataju. S obzirom da je ovo novina i za penzionere i za banke problemi nisu neočekivani. Narodna banka je zbog toga objavila telefon preko koga građani mogu uputiti pritužbe.

Predsednica Vlade Republike Srbije Ana Brnabić donela je, u konsultacijama sa predsednikom Republike, odluku na osnovu koje je omogućena isplata penzija za građane uz izdavanje posebnih ovlašćenja, kao i putem dostave.

Narodna banka Srbije je dostavila bankama detaljnu instrukciju za postupanje prema korisnicima penzija, uz obavezu da omoguće svim penzionerima da penzije mogu podići:

1) izdavanjem posebnog jednokratnog ovlašćenja za lice koje će u njihovo ime i za njihov račun, uz posedovanje svoje i njihove lične karte, podići unapred definisan iznos penzije ili

2) dostavom penzije na kućnu adresu.

Svi penzioneri koji imaju platne kartice mogu ih dati osobama od poverenja kako bi za njih obavili kupovinu ili im podigli penziju.

Banke su dužne da kontaktiraju svoje korisnike u vezi sa načinom isplate, a penzioneri se mogu javiti i na posebne brojeve telefona banaka.

Svi građani koji imaju problema sa radom banaka na isplati penzija, mogu pisati na adresu isplata.penzija@gov.rs odnosno na kontakt telefon 011/ 7350 560.