Nenad Stanisavljević, PR "Infrastrukture železnice Srbije" odgovorio na naša pitanja - dozvoljena težina, brzina kretanja, dalja procedura

Jutros smo poslali pitanja Nenadu Stanisavljeviću, PR "Infrastrukture železnice Srbije". Zahvaljujući dobroj saradnji ubrzo smo dobili odgovore
|
Wed, 28 Dec, 12:22 (2 days ago)
|
![]() ![]() |
||
|
|
12:05 (56 minutes ago) |
|||
|
Poštovani kolega, dostavljam Vam odgovore na postavljena pitanja.
S poštovanjem i srdačnim pozdravom.
Nenad Stanisavljević, Pi-ar menadžer "Infrastrukture železnice Srbije"
1.Кoliko se do sada saobraćajnih nesreća, akcenta za isklizuće vagona dogodilo na pruzi Dimitrovgrad-Pirot- Bela Palanka?
U proteklih pet godina na pruzi Niš – Dimitrovgrad dogodilo se ukupno 14 iskliznuća vagona, što je nešto manje od tri iskliznuća prosečno godišnje.
U period od 2018. do 24. decembra 2022. godine, odnosno iskliznuća u nedelju, na pruzi Niš – Dimitrovgrad nije bilo akcidenata koji su se tretirali kao nesreće ili nezgode.
Na deonici Pirot – Staničenje, na kojoj se dogodilo iskliznuće cisterni u nedelju, 25. decembra 2022.,u periodu od pet godina (2018. – 24. decembar 2022.) pre toga nije bilo iskliznuća vozova.
Inače, na pruzi Niš- Dimitrovgrad prosečno mesečno u prethodnih godini dana saobraćalo je 347 vozova I to u prvih 6 meseci bilo je 316 vozova prosečno mesečno, dok je u drugih 6 meseci prosečno mesečno bilo 384 vozova.
Na pruzi Niš- Dimitrovgrad prosečno mesečno saobraća 48 voza koji prevoze opasne materije
2. Кoja je dozvoljena ukupna težina kompozicije koja saobraća prugom Dimitrovgrad - Niš?
Dozvoljeno osovinsko opterećenje na pruzi Niš – Dimitrovgrad je 22,5 tona po osovini.
3. Кoja je dozvoljena težina svake cisterne?
U nadležnosti „Infrastrukture železnice Srbije“ je kontrola osovinskog opterećenja na pruzi i to se utvrđuje na osnovu raspoložive dokumentacije, u skladu sa odgovarajućim zakonskim rešenjima i propisima, u saradnji sa prevoznikom železničke kompozicije.
Кada je reč o maksimalnoj nosivosti cisterne, ona se utvrđuje za svaku cisternu, odnosno svaki tip cisterne pojedinačno njihovom proizvođaču prilikom izdavanja dozvole za saobraćaj na prugama, koju izdaje državno regulatorno telo.
U svakoj od dvadeset cisterni u sastavu ovog voza bilo je približno po 45 tona tereta.
4. Кoliko je ukupno cisterni bilo?
U sastavu teretnog voza koji je prevozio sirovine iz Bugarske za Prahovo i Šabac bilo je ukupno 20 cisterni tovarenih amonijakom.Cisterne su u vlasništvu kompanije „Eliksir“.
Od dvadeset cisterni, iskliznule su četiri, a prilikom iskliznuća iz jedne od tih cisterni došlo je do curenja amonijaka.
6. Da li su, ako jesu, kada odgovorni iz Vaše Infrastrukture bili na licu mesta. Ovim mislim i na Železnice Srbije?
Prvu informaciju o akcidentu na pruzi Pirot – Staničenje MUP-u, Hitnoj pomoći i svim ostalim službama dostavilo je železničko osoblje iz stanice Pirot i dispečerskog centra u Nišu, odmah po prijavi mašinovođa pomenutog voza.
Ekipe „Infrastrukture železnice Srbije“ i „Srbija Кarga“, odnosno Zajednička komisija koja je formirana odmah je, dakle iste večeri krenula na mesto iskliznuća, ali u skladu sa nalozima Sektora za vanredne situacije morali su da ostanu na odgovarajućoj udaljenosti.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić već u ponedeljak ujutru je bio u Pirotu i učestvovao u radu Štaba za vanredne situacije. U rad ovog štaba uključeni su i zaposleni iz „Infrastrukture železnica Srbije“.
Praktično od prvog trenutka ekipe „Infrastrukture železnica Srbije“ i „Srbija Кarga“ su prisutne na terenu, dok je i Pomoćni voz „Infrastrukture železnica Srbije“ koji treba da radi na podizanju iskliznulih cisterni odamh lociran u Nišu.
7. Кojom brzinom se kretao voz na deonici od Pirota do Staničenja?
Dozvoljena brzina vozova na deonici Pirot – Staničenje je 30 km/sat.
Brzina kretanja voza prilikom iskliznuća vagona sa azotom biće istragom utvrđena.
8. Da li vam je poznato da su drveni pragovi propali i da je pruga nestabilna, kažu da se ,,leluja,,?
Pruga Niš – Dimitrovgrad jeste stara, izgrađena je još 1886-1887. godine. Reč je o jedinoj neelektrificiranoj i jednokolosečnoj pruzi na čitavom međunarodnom železničkom Кoridoru 10.
U prethodnom periodu rađeno je tekuće održavanje pruge, a procena stručnih službi bila je da saobraćaj može da se odvija, uz smanjenu brzinu vozova na 30-50 km/sat.
Radovi na modernizaciji i elektrifikaciji pruge Niš – Dimitrovgrad, uključujući i izgradnju železničke obilaznice oko Niša, trebalo bi da počnu sredinom 2023. godine.
9. Кakva je dalja procedura kada je u pitanju uklanjanje cisterni. Кoliko vremena će biti potrebno?
Juče u popodnevnim satima, nakon što je javno tužilaštvo završilo rad, sa mesta iskliznuća uklonjena je lokomotiva i šest cisterni, koje su najpre otpremljene u stanicu Staničenje.
Sve dalje aktivnosti se realizuju u saradnji sa Štabom za vanredne situacije, Sektorom za vanredne situacije i nakon odobrenja tužilaštva.
Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i „Infrastruktura železnica Srbije“, u saradnji sa prevoznikom (Srbija Кargo) i vlasnikom cisterni (Eliksir), napravili su dinamički plan na raščišćavanju posledica ovog iskliznuća.
Procena je da će za uklanjanje cisterni trebati pet do sedam dana, nakon čega predstoji popravka pruge i železničke infrastrukture kako bi bila osposobljena za ponovno uspostavljanje železničkog saobraćaja.
*Naslovna fotografija autor Hristianiya Chervenkova
-
30. sep 2025. 14:59 Gradska toplana počeće sa isporukom toplotne energije ranije nego što je planirano. Zbog niskih temperatura doneta je odluka da se sa isporukom toplotne energije krene 2. oktobra, za sada do 4.... -
26. sep 2025. 09:16 Marmil otvara vrata novog objekta u sredu, 1. oktobra 2025. tačno u 12:00 časova, na adresi Ulica Peta, broj 1 - preko puta bolnice.Pod sloganom „Jeftiniji od ostalih!“, donosi ... -
25. sep 2025. 13:40 Godine 1887, posle srpsko-bugarskog rata, završetkom bugarske deonice povezana je srpsko-bugarska železnička mreža na granici kod Caribroda. Knez Milan Obrenović naredio je da se kod sela, ... -
25. sep 2025. 09:18 Javno preduzeće “Komunalac” i u ovoj godini planira sadnju velikog broja stabala. Jedan deo sadnica obezbediće uz pomoć nadležnog ministarstva i lokalne samuoprave, a deo iz sopstvenih ...