Dobra vest i za Piroćance: Bugari uveliko grade transevropski Koridor. Sve brže do Grčke i bugarskih zimskih centara. Juče puštena u saobraćaj deonica prema Sandanskom!

19. decembar 2018. 01:00 Društvo Pirot Plus Online

Zahvaljujući pogodnim vremenskim uslovima, a pre svega blagoj zimi i pravovremenom finansiranju i izradi projekata, konzorcijum "Struma Lot 3.3" u kojem učestvuju "GBS Izgradnja infrastrukture" AD, "Patstroy 92" AD, "Glavbolgarstroy" AD i "Geostroy" AD, za manje od dve i po godine a pet meseci pre roka, uspeli su da izgrade lot 3.3 deo "autoputa Struma" od km 397+000 do km 420+624 i povežu se na već izgrađeni lot 4 od Sandanskog do graničnog prelaza Kulata sa Grčkom. Zvanično puštanje u sobraćaj novizgrađene deonice u dužini od 23.6 km. Bilo je juče u prepodnevnim časovima. Inače na ovom pravcu izgrađeno je 25 velikih objekata - tri petlje, "Kresna", "Strumjani" i "Sandanski", sedam mostova od kojih su dva najduža preko reke Strume, jedan nadvožnjak preko želežničke pruge, devet "poljoprivrednih" nadvožnjaka i podvožnjaka kao i četri odmorišta sa mobilijarom i toaletima.

Prvi put će se na ovoj trasi primeniti takozvani "Inteligentni transportni sistem". Ovo uključuje prebrojavanje i kontrolu saobraćaja, merenje težine vozila, video nadzor, i meterološki monitoring. Projekt je sufinansiran od strane Kohezijonog fonda Evropske unije kroz Operativni program „Transport i transportna infrastruktura” od 2014 do 2020 godine i iz državnog budžeta u okviru prioriteta 2 - „Razvoj putne infrastrukture po osnovu izgradnje trans-evropske transportne mreže.” Vrednost ugovora je 280 947 614,4 leva sa pdv-om.

Ukupna dužina autoputa "Struma", od Daskalova do granice sa Grčkom, iznosi 150 km. Autoput je deo Koridora Orient - Istočni Mediteran, koji povezuje Vidin sa granimčnim prelazom Kulata sa Grčkom. Prdstavlja najkraću rutu između Zapadne, Centralne Evrope i Egejskog mora, a takođe i kao veza između Evrope i Azije. Do sada je u saobraćaj pušteno 69 km. autoputa "Struma" i to: Donja Dikanja - Dupnica (16.78 km.), Dupnica - Blagoevgrad (37.48 km.) i Sandanski - Kulata (14,7 km.).

Još je ostalo da se izgradi Lot 3.1 Blagoevgrad - Krupnik (12.6 km.) čije puštanje se očekuje krajem avgusta sledeće godine.

Početakom naredne godine, najavljena je izgradnja tunela "Železnica" koji će sa 2000 metara biti najduži tunel u Bugarskoj. Najteža deonica kroz klisuru Kresna, Lot 3.2 u dužini od 23,6 km, je u završnoj projektnoj fazi i u toku su tenderi za izvođača radova. Radiće se odvojene trase i to dolinom klisure u pravcu Grčke a u pravcu Sofije istočna trasa preko brda kombinacijom 7 tunela, 21 vijadukta i 12 nadvožnjaka. Krajnji rok za završetak magistrale "Struma" je 2023 godine i taj rok bi trebalo ispoštovati kako Bugarska ne bi izgubila više od 2 milijarde leva iz evropskog fonda.

Na kraju da podsetimo da je polovinom novembra meseca potpisan ugovor za projektovanje i izgradnju puta I-8 Kalotina - Sofija u delu od graničnog prelaza "Kalotina" do Dragomana dužine 14,5 km. Radove izvodi konzorcijum na čijem je čelu austriski "Štrabag BPA" DZZD sa učesnicima: "Štrabag" PLC, "Štrabag Sp. s.o., Poljska " i " Bitumina GmbH - Bugarska Eood". Vrednost ugovora je 137 491 883,28 leva bez PDV-a. Deo sredstava je obezbeđen preko mehanizma za povezivanje sa EU a ostatak iz državnog budžeta. Gradiće se po dve trake u jednom pravcu sa trakom za zaustavljanje u hitnim slučajevima. Biće izgrađeno 10 velikih objekata, od kojih su dve petlje "Kalotina" i "Dragoman". Rok za završetak radova je 852 kalendarskih dana, od čega je 122 dana za tehnički projekat.

Predstoji još i potpisivanje ugovora za izgradnju još 17 km puta I-8, između Dragomana i Slivnice. Ovu deonicu gradiće "GBS Infrastructure Construction" AD.

Put I-8 je deo glavne transevropske transportne mreže. To je pravac London - Budimpešta - Beograd - Sofija - Plovdiv - Istanbul - Kalkuta i najkraći put koji povezuje zapadnu Evropu sa Bliskim istokom. Granični prelaz Kalotina - Sofija pruža vezu ka transevropskom koridoru "Orient - Istočni Mediteran".

Za naše sugrađene je značajno da će ovim Koridorom moći brže a pre svega sigurnije i bezbednije stići do mnogobrojnih letovališta na Egejskoj obali u Grčkoj kao i na zimske planinske centre u Bugarskoj.

Više možete pogledati ovde na yotubu:

https://www.youtube.com/watch?v=Ii52cwlnRLo

https://www.youtube.com/watch?v=0OFW_4ZoBuc

Ekskluzivno za Portal Plus online tekst i slike: Božidar Ćirić