AHA Mura Dom kulture FK Radnički Pirot Gimnazija JP "Gradska toplana" JP "Komunalac" JP Vodovod i kanalizacija Karate KK Pirot KMF Pirot NALED obrazovanje ORK Pirot OŠ "8. septembar" Politika Rodoljub Ćirić Tigar ad Uroš Mijalković Vladan Vasić vremenska prognoza zdravstvo ŽKK Gimnazijalac ŽRK Pirot
Društvo

Objavljeno 16.05.2019. | objavio Plusonline

0

Autoputem oko Blagojevgrada

   Do 24 maja, (dan bugarskog obrazovanja i kulture i slavenskog pisma (Dan Ćirila i Metodija)) kada se očekuje pojačan saobraćaj zbog neradnih dana ka Grčkoj, najavljeno je otvaranje još 6.5 km. auto puta E-79 „Struma“, Blagoevgrad – Jug. Ova
deonica autoputa nije toliko značajana po kilometraži koliko po značaju koji ima. Ovim se izbegava ulazak u Blagoevgrad, a samim tim i gužve kroz sam grad te se vremenski skraćuje prolazak ove deonice i izmešta teretni saobraćaj iz grada, što ga treba učiniti bezbednijem i sigurnijim.

Radove je dodatno usporilo arheološko nalazište kod sela Pokrovnik. Na konzervaciju, izmeštanje i očuvanje arheoloških vrednosti kao i na izgradnju potpornog zida, utrošeno je 1.2 milona leva, a druga faza treba obuhvatiti izgradnju arheološkog parka. I pored toga radovi su završeni tri meseca pre roka. Inače radise o Lotu 3.1 Blagoevgrad – Krupnik (12.6 km.) na kojem je ostalo da se izgradi tunel “Železnica” koji će sa svojih 2000 metara biti najduži tunel u Bugarskoj i 4.1 km. auto puta nakon izlaska iz tunela. Ovih dana se očekuje početak izgradnje.

 

    Prošle godine, pet meseci pre roka, otvoren je Lot 3.3 od Kresne do Sandanskog u dužini od 23.6 km. Takođe predstoji izgradnja najteže deonice kroz klisuru Lot 3.2 Krupnik-Kresna iste dužine od 23,6 km, koja je u završnoj projektnoj fazi i u toku su tenderi za izvođača radova. Radiće se odvojene trase i to dolinom klisure u pravcu Grčke a u pravcu Sofije istočna trasa preko brda kombinacijom 7 tunela, 21 vijadukta i 12 nadvožnjaka. Krajnji rok za završetak magistrale “Struma” je 2023 godine i taj rok bi trebalo ispoštovati kako Bugarska nebi izgubila više od 2 milijarde leva iz evropskog fonda.

   Na kraju da podsetimo da je polovinom novembra meseca potpisan ugovor za projektovanje i izgradnju puta I-8 Kalotina – Sofija u delu od graničnog prelaza “Kalotina” do Dragomana dužine 14,5 km. Radove izvodi konzorcijum na čijem je čelu austriski “Štrabag BPA” DZZD sa učesnicima: “Štrabag” PLC, “Štrabag Sp. s.o., Poljska ” i ” Bitumina GmbH – Bugarska Eood”. Vrednost ugovora je 137 491 883,28 leva bez PDV-a. Deo sredstava je obezbeđen preko mehanizma za povezivanje sa EU a ostatak iz državnog budžeta. Gradiće se po dve trake u jednom pravcu sa trakom za zaustavljanje u hitnim slučajevima. Biće izgrađeno 10 velikih objekata, od kojih su dve petlje “Kalotina” i “Dragoman”. Rok za završetak radova je 852 kalendarskih dana, od čega je 122 dana za tehnički projekat. Početak radova (jun mesec), se poklapa sa završetkom kosine Gradinje kod graničnog prelaza “Gradina” koje izvodi Grčki “Aktor”, tako da će mnogi naši radanici koji su ovde radili moći preći na novoj deonici u Bugarskoj.

Tekst i slike Božidar Ćirić



Komentari su zatvoreni.

Back to Top ↑


  • Prijatelji Plus radija i portala Plusonline