Autoput Niš-Dimitrovgrad gotov do kraja 2015.

28. januar 2015. 13:50 Društvo Pirot Plus Online

Autoput od Niša do Dimitrovgrada, na Koridoru 10, biće završen do kraja ove godine, a ceo Koridor 10 u Srbiji do kraja 2016. godine, izjavila je danas potpredsednik vlade i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture prof.dr Zorana Mihajlović.

Mihajlović je nenajavljeno obišla radove na celoj trasi istočnog kraka Koridora 10, odnosno od Niša do Dimitrovgrada i uverila se da su izvođači radova u poslednjih nekoliko meseci efikasno i brzo radili, bez obzira na kašnjenja u prethodnom periodu.
"Koridor 10 je za Srbiju od strateškog značaja i cilj vlade je da do kraja 2016. on bude završen", navela je Mihajlović i istakla da je to veoma važno za našu zemlju s obzirom na to da Srbija godišnje gubi više od 30 miliona evra zato što taj putni pravac nije završen.

Ona je obišla radove na izgradnji dva tunela kod Dimitrovgrada - Progon i Pržojno Padina koje gradi grčka firma "Terna" gde su u toku završni radovi. "Ovi tuneli su praktično završeni i to na najtežem terenu i moram da kažem da sam prijatno iznenađena", navela je Mihajlović.
Ona je podsetila da na deonici Koridora 10 od Niša do Dimitrovgrada u dužini od 86 kilometara ima čak pet tunela i 84 mostovskih konstrukcija i istakla da će to sve biti gotovo do kraja godine.
Kako je rekla, Srbija bi, da je ranije završila putni Koridor 10, imala mnogo veći protok robe i putnika na tom pravcu i zarađivali bi i na svim pratećim uslugama. "Zato je u interesu Vlade Srbije da učinimo sve da se što brže radi i ja ću svakog dana, ili bar svake nedelje obilaziti po jednu deonicu Koridora 10, jer je to zaista prioritet", kaže Mihajlović.
Ona je napomenula da se takav pristup ne odnosi samo na Ministarstvo građevine, već da su uveli praksu da i direktori Koridora Srbije i Puteva Srbije moraju da obilaze deonice. Prema njenim rečima, to je način da se ubrza realizacija projekata.

Mihajlović navodi da je u Zakonu o planiranju i izgradnji uvedeno nešto što do sada nije postojalo, a to je takozvani projektantski nadzor i postojanje odgovornosti projektanata. "Najveći problem svih kašnjenja koja postoje na Koridorima 10 i 11 su uglavnom i vrlo često loši projekti", istakla je Mihajlobvić, dodajući da sada projektanti svojim potpisom i pečatom garantuju da je projekat dobro napravljen.
Ona je izrazila uverenje da budući projekti više neće biti manjkavi s obzirom da ovi sadašnji, koji se realizuju, moraju da se "pomažu" da bi bili završeni na vreme.
Na Koridoru 10 od Niša do Dimitrovgrada za više od 40 odsto poslova je angažovana grčka kompanija "Aktor" sa ugovorenih oko 160 miliona evra, a kao glavni izvođači na deonicama su angažovani grčka "Terna", češka "Subtera", španska "Konstrukcionis rubau" i bugarski Trejs grup hold. Taj potez Koridora 10 je podeljen na nekoliko lotova - Prosek-tunel Bancarevo, tunel Bancarevo, Bancarevo-Crvena Reka, Crna Reka-Čiflik, Čiflik-Staničenje, Staničenje-Pirot, Pirot-Dimitrovgrad, obilaznica oko Dimitrovgrada i gradnja tunela Progon i Pržojno Padina. Previđena je i izgradnja paralelnog nekomercijalnog puta od Bele Palanke do Pirota u dužini od 22 kilometra koji takođe treba da bude završen do kraja ove godine.

Preuzeto sa sajta Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.